Reisblog 3

4 juni 2018 - Nkumba, Oeganda

Welkom bij onze derde reisblog ,

Deze week hebben we ons vooral bezig gehouden met het experiment, hiermee zijn we heel de dag bezig. Wat wij doen met ons experiment is als volgt. Elke dag is het meten van de wortels en de lengte van de stek tot waar de top er uit komt. Wij hebben in totaal 6 bedden van rond de 50 meter, aangewezen gekregen in kas UO9, één bed is voorzien van 9 kleinere delen op het bed, hier hebben we verschillende soorten stek op staan. het verschil tussen de 6 bedden is dat er meer of minder EC (kunstmest) word gegeven, bij de eerste word er bijvoorbeeld op de eerste dag gelijk EC gegeven en bij de zesde tafel op de twaalfde dag. Door dit experiment uit te voeren kan Deliflor aan het einde zien welke stek als eerst het sterkst is of de grootste wortels heeft zodat ze deze kunnen gebruiken. De rest van de week houden we ons bezig met films kijken of ping pongen en af en toe boodschappen doen in de stad Entebbe vlakbij de farm, ook zijn wij wezen zwemmen in het zwembad van Pim (CEO Wagagai) zijn huis staat op de farm en heeft een mooi zwembad. Op zondag eten wij meestal wat bij een restaurant, dit omdat de mensen die normaal voor ons koken op zondag niet aanwezig zijn, en wij als jongens nog niet heel goed zelf kunnen koken. Dit restaurant is gevestigd in Victoria Mall dit is een groot gebouw met meerdere voorzieningen zoals bioscoop, een bakker, sportschool, bank, etc. Dit restaurant heet café Javas je kunt hier een hoofdgerecht kopen voor 6 euro, en je bord ligt dan helemaal vol. De mensen op de farm zijn al wat meer aan ons gewend, ook al kijken ze nog wel heel de tijd naar je als je langs loopt.

Dit was ons derde reisblog.

nieuwe foto's

De groeten

1. Opa henk:
    4 juni 2018
    Hé Koen je heb wel naar je zin en zo te horen een goed leven daar geniet er maar van..en steek er wat van op.
  2. Romy:
    4 juni 2018
    Wat een luxe leventje hebben jullie toch ook daar 😉💋
  3. Opa en oma witberg:
    4 juni 2018
    Hoi Koen, leuk om je blog te lezen en de foto, s te bekijken , hebben ook een idee hoehet er daar uitziet.jullie vermaken je daar wel, succe voor de komende week
    groetjes vanuit Wateringen.
  4. Roos:
    4 juni 2018
    Leuk om te lezen, wat jullie daar precies doen mannen. Jullie hebben het daar toch niet slecht, heerlijk zo'n zwembad op de Farm. En erg mooi zo met het meer op de achtergrond.😙
  5. Chris, Carla en Sem:
    4 juni 2018
    Nou jullie weten straks alles van chrysantenstekken af😀 Leuk om jullie ervaringen te lezen mannen, en wat een mooie omgeving waar jullie zitten! Op naar week 4! Have fun!
  6. Wim van Oijen:
    4 juni 2018
    Weer leuk geschreven Koen, fijn dat jullie het naar je zin hebben, groetjes.
  7. Frans:
    4 juni 2018
    Weer leuke foto's daar, ziet er mooi uit. Met een witte jas aan zien jullie er erg profi uit!
  8. Wil Kouwenhoven (oma van Koen):
    4 juni 2018
    Mooie Foto s Koen, vooral die van die Libelle en de uitzichten die jullie hebben. En wat een kassen, geen idee dat die zo groot zijn. Succes met jullie werk daar en de groeten van uit het Westland.
  9. Erik Jan:
    4 juni 2018
    Leuk weer om te lezen Koen. Wat een super leuke ervaring zeg ! Heel veel plezier verder en leuk om de foto’s zo te zien die je plaatst.
    Groeten, Erik Jan
  10. An en Hans:
    4 juni 2018
    Wat een belevenis Koen. Hele leuke verhalen, misschien kan je daar nog eens wat mee doen. Mooie foto's ook. Heel veel plezier. We wachten op het volgende verhaal en foto's. Groeten van ons.
  11. Martine Peters:
    Leuk om te lezen Koen.
    Ziet er mooi en interessant uit!
    Gaaf hoor. Have fun!
  12. Danny Verkade:
    5 juni 2018
    Wow!
  13. Heidy Sol:
    5 juni 2018
    Wat een leuke foto's weer en nog ff en wij weten straks ook allemaal hoe we de beste stek krijgen. Heerlijk zo'n stage / vakantie. Geniet ervan en ik kijk al weer uit naar de volgende blog:-)
  14. Jolanda:
    6 juni 2018
    Leuke foto's mannen. Super leuk om elke x te lezen hoe het met jullie gaat. ENJOY!!
  15. Marianne l:
    6 juni 2018
    Gaaf hoor ziet het eruit! Veel plezier daar! Groetjes marianne
  16. Ilse de wolf:
    7 juni 2018
    Leuke blog
    Kunnen we een beetje zien wat jullie allemaal meemaken daar ..
    Ziet er leuk uit
    Maak er een leuke tijd van heren 👍
    Groetjes van de wolfjes
  17. Nel van de laar:
    21 juni 2018
    Hoi koen wat een mooie fotos van het land zo te zien heb je het erg naar je zin geniet er lekker van voor dat je het weetis je stage tyd weer om groetjes van oma nel en opa van de laar