eerste blog uganda

16 mei 2018 - Kampala, Oeganda

Welkom op mijn reisblog bij Reislogger! Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis.

Hallo allemaal, Tim en ik zijn maandag ochtend 6 uur opgestaan om te vertrekken naar Oeganda. Eenmaal aangekomen op het vliegveld, vertrokken wij naar de gates waar we niet zo heel lang hebben moeten wachten. de reis duurde in totaal 10 uur en drie kwartier, in het vliegtuig hadden wij genoeg te doen. Omdat deze reis wat langer duurt als normaal hebben wij een tv voor ons neus om allerlei nieuwe films te kijken, ook konden wij games spelen. Het vliegtuig waar wij in zaten ging eerst naar Rwanda, Kigali dit ligt onder Oeganda waar de eerste stop was daarna moesten wij nog 35 min vliegen tot onze bestemming. Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Oeganda konden wij zo doorlopen tot we bij de douane aankwamen daar duurde alles tien keer zolang als in Nederland. Alles ging vlotjes bij mij bij de douane tot dat Tim aan de beurt was om zijn paspoort te controleren, de printer deed het niet, dus alles met de hand worden overgeschreven in zijn paspoort. Na dat dit allemaal was geregeld werden wij opgehaald door Brend, hij bracht ons de eerst avond naar het hotel. Dit hotel was erg luxe en wij hebben daar een goede nachtrust gehad. De volgende ochtend kregen wij  ook nog een lekker ontbijt. Om 8 uur kwam Brend ons weer ophalen om vervolgens naar de Farm te gaan. Onderweg zagen wij een groot verschil tussen rijk en arm, en waren de wegen ook niet al te goed maar gelukkig zaten we in een 4x4 jeep die de hobbels en gaten in de weg wat minder maakte. Op de farm hebben wij een guest house gekregen met 3 kamers en 1 badkamer en een veranda. Op het terrein waar de guest house staat is ook een soort restaurant waar 3x per dag voor ons word gekookt/gebakken. deze week konden wij nog niet starten met onze bewortelingsproef omdat volgende week pas de stekken worden gepoot. onze eerste dag hier in Oeganda is prima bevallen en we kijken uit naar de rest van onze stage.

ik zou nog een paar foto's in de bijlage plaatsen zodat jullie een beter idee krijgen van hoe het eruit ziet hier.

bedankt voor het lezen van deze blog.

groeten Tim en Koen

1. Chris, Carla en Sem:
    16 mei 2018
    Leuk om te lezen Koen en Tim. Veel plezier daar!
  2. Jolanda:
    16 mei 2018
    Heeeejjjj toppers! Ziet er goed uit zeg. Gaaf deze foto's.
  3. Wil Kouwenhoven (oma van Koen):
    16 mei 2018
    Wat een verhaal Koen, leuk. En de foto's geven een goed beeld over jullie verblijf daar. Al het goede en tot de volgende blog.
  4. Stephan:
    Ziet er goed uit koen !! Veel plezier daar 👊👊👊
  5. Esther Valstar:
    Wat super leuk om te lezen! Heel veel plezier daar. Groetjes Esther
  6. An en Hans:
    16 mei 2018
    Leuk Koen, Leuk om te volgen wat je allemaal aan het doen bent. Leuke en mooie foto's.
  7. Brigit de Waard:
    16 mei 2018
    Maak er een leuke tijd van Koen!
    Leuk je eerste blog...
  8. Jolanda vd Ende:
    16 mei 2018
    Wat gaaf zeg, en heel leuk om te lezen. Heel veel plezier daar!!
  9. Stella Valkenburgh:
    Ziet er goed uit!! Veel plezier 🙋🏼‍♀️
  10. Marja:
    16 mei 2018
    Super gaaf Koen deze stage. Een hele ervaring voor jou en Tim!
  11. Kitty kops:
    16 mei 2018
    Gaaf hoor Koen!!Heel veel plezier daar!Hoe warm is het daar eigenlijk?
  12. Geeya:
    16 mei 2018
    Super leuke foto's Koen. Ziet er leuk uit. Leuk om te lezen.
  13. Wim van Oijen:
    17 mei 2018
    Gaaf Koen en Tim, veel plezier en leuke foto’s, het is mooi daar. Leuk om te lezen deze eerste blog!!
  14. Annemieke:
    17 mei 2018
    Fijn dat het jullie bevalt en leuk om een eerste indruk te krijgen, mooi geschreven overigens!
  15. Frans:
    17 mei 2018
    Hoi Tim en Koen, mooi dat de start goed is! En leuk al die foto's! Wel nog een verzoek, zou je bij de volgende foto's kort kunnen zetten wat het is, dan weten we waar we naar kijken. Succes met de opdrachten en hoop op een mooie tijd voor jullie.
  16. Opa henk:
    18 mei 2018
    Ziet er erg leuk goed en netjes uit maak er wat moois van zo ver van huis.
  17. Heidy Sol:
    18 mei 2018
    Wat onwijs leuk dat jullie een blog begonnen zijn. De foto's waar jij op staat Koen , die zijn ook erg leuk hihihi. Maak er een mooie tijd van allebei:-)