Reisblog 2

23 mei 2018 - Kasenyi, Oeganda

Welkom bij ons tweede reisblog.

Deze week gaan Tim en ik beginnen aan het bewortelingsexperiment, Voor de mensen die nog niet weten wat dit inhoud, zal ik dat even kort uitleggen. We hebben verschillende stekken van de chrysant , elke stek heeft een andere eigenschap. Deze stekken worden gestoken en wij moeten bijhouden welke stek aan het einde van de rit het best of het sterkst is. Hiervoor hebben wij een kas aangewezen gekregen waar wij dit kunnen uitvoeren. De rest van de week zitten wij op het kantoor aangezien het bijna elke dag wel regent hier omdat het regenseizoen is begonnen. Maar we hebben ook mooie dagen er tussen zitten en dan gaan wij naar de stad wat hier een stukje verder op ligt. In de stad Entebbe kun je van alles doen, meestal komen wij er om boodschappen te doen of uit eten te gaan. Maar je kan ook naar de sportschool of de bioscoop gaan. Vorige week zaterdag waren wij uitgenodigd door Pim de general manager om wat te gaan eten in Entebbe, dus hebben wij die avond lekker gegeten bij een pizza restaurant. Hier heb je allerlei verschillende insecten zo ook de sausage fly deze vliegen komen heel erg op het licht af dus moesten alle lichten uit, als we dit niet deden kregen we de volle laag sausage fly's over ons heen. In het kantoor krijg je steeds meer het gevoel dat je een deel van het bedrijf bent omdat iedereen je zo goed opvangt en alles voor je word geregeld als je iets wilt. Zoals de airco in ons guesthouse die dezelfde dag nog gemaakt was, die hebben we zo af en toe wel nodig met deze tempraturen. Voor de rest vermaken wij ons prima in de lunchroom naast ons guesthouse staat een pingpong tafel en een pool tafel, ook hebben wij een schaakspel, wifi en word onze koelkast elke dag gevuld met bier en andere lekkere consumpties dus zitten wij wel gebakken. Naast deze activiteiten zijn er ook heel veel bijzondere wilde dieren in en buiten ons guesthouse, zoals gekko's die samen met ons slapen in onze slaapkamers wat wij heel gezellig vinden. Ook werden wij wakker met een mot die ongeveer net zo groot was als een merel, maar ook dit vinden wij hartstikke leuk. Buiten ons huis zitten vogels waar wij het bestaan niet eens van af wisten wel leuk om te zien, want de vogels hier hebben veel meer kleur als in Nederland. We worden ook gezelschap gehouden door apen met blauwe testikel.

Dit was reisblog 2

Groeten Tim en Koen

1. Frans:
    23 mei 2018
    Leuk weer alle foto's en een mooi verhaal! Jullie worden nog echte vogelspotters op deze manier. Ik heb ook nog wel is in Maleisie meegemaakt dat er insecten tegen de TL-lampen aanvlogen, die waren zo groot dat je bang was dat de lampen kapot zouden gaan maar dat niet meegemaakt. Succes met de stekken!
  2. Wil Kouwenhoven (oma van Koen):
    23 mei 2018
    Wat een andere wereld Koen en Tim waar jullie nu zijn en weer zo leuk om te te lezen en bijzonder om allemaal te zien. Hier gaat ook alles goed we hebben lekker weer en ook wel wat regen, maar lang niet zoveel als bij jullie. Succes met alles en tot het volgende verhaal.
  3. Roos:
    23 mei 2018
    Weer leuk om te lezen mannen en wat leuk al die vogels en gekko's. Heb je toch nog je eigen reptiel Koen. Succes met jullie stage opdracht.👋😊
  4. Chris, Carla en Sem:
    23 mei 2018
    Wat een ervaringen doen jullie op daar, gaaf hoor! Leuk om te lezen wat jullie daar meemaken, we blijven jullie volgen. Succes mannen!
  5. Wim van Oijen:
    23 mei 2018
    Heel leuk om te lezen, leuk met al die vogels en gekko’s Koen en Tim, succes verder.🌞🌞
  6. Esther Valstar:
    23 mei 2018
    Super gaaf mannen! Enjoy!
  7. Nel van de laar:
    23 mei 2018
    Wat een verhalen en wat een belevenis wat jullie meemaken opa willen vraag wanneer dieookkan komenal is het maar voor de zeldzaanedieren die je daarziet groettjes oma nel en opa wel
  8. Jolanda:
    23 mei 2018
    Geweldig om te lezen hoe het met jullie gaat!!
    En wat een gave foto's. Succes verder mannen💪💪
  9. Marja:
    23 mei 2018
    Wat een gave stage. Fijn dat jullie zo goed opgevangen worden. Je zit toch in the middle of nowhere. Of spreken ze er Frans 🤔
  10. Opa henk:
    24 mei 2018
    Hoi jongens.jullie hebben het wel voor elkaar zeg.genieten jullie maar van dat mooie en bijzondere avontuur. ..groeten....